söndag 21 september 2008

Sovmorgon

Hur länge varar en sovmorgon? Beror givetvis på när man lagt sig, men jag menar om man har lite respekt och tacksamhet mot den man lever med? Är man själv varar den säkert hela dagen om man så vill, det är helt okej och säkert helt ”underbart”.

Jag har varit hemma med tre barn från elva på lördagen till halv fem på söndag morgon. Dessutom vaknat halv fem för att mannen rumlar in, för att sedan gå upp före klockan sju, då de små slår upp sina blå. Däremellan vakna till och från under natten för att trösta andra som vaknar.

Hur länge ska då den andra föräldern få sova? Jag förstår om man är trött men det är ju självförvållat, eller? Det är väl ingen som håller fast en på krogen och häller i en dryck?
Får väl se om jag får något mer utöver ”tack” tillbaka i dag. Kan ju alltid hoppas.
Kan man begära det?

Är det kanske jag som är avundsjuk? Jag hade väl också velat rumla runt på stan en natt? Å andra sidan hade jag nog aldrig varit kvar så länge, eller hade jag det när jag för en gångs skull fick chansen?☺

Okej det är ändå sköna söndag och jag ska vara snäll flicka..! Till tolv i alla fall☺

Inga kommentarer: