onsdag 17 september 2008

Fy vad jag är stark, typ Pippi!

Jag har tre barn, och barn är härliga. Har ett aber, har en dubbelvagn som måste stå någonstans. Nu står den i trapphuset, där den egentligen inte får stå, av utrymmesskäl, och det fattar jag, men var ska den då stå? Enligt värden har jag ett barnvagnsförråd vid järntorget, bor själv vid stortorget. De vill att jag ska lämna vagnen där, bära två barn och övrigt (som är en del). Hur ska det gå till? Tror de att man är en supermorsa? Nog för att jag kan säga att det är jag många gånger, men de superkrafterna saknar till och med jag.
Får fortsätta att hindra utrymning i min trappuppgång, och hoppas på att det inte börjar brinna eller att ambulans måste hämta någon, förmodligen mig själv, utmattad efter att ha tagit mig från järntorget och dessutom tagit mig fyra trappor upp, finns ju nämligen ingen hiss☺

1 kommentar:

Tingeling sa...

Garvar åt även denna beskrivning... Verkligen kul din blogg! Väntar med spänning på fortsättningnen :o)