torsdag 18 september 2008

Har en privat frisörska

Ikväll kommer min privata ”good looking” frisörska hem till mig. Tänk att jag har den lyxen, nåväl så glamoröst är det inte, en väninna som besitter de kunskaperna och har det som hobby. Alla verkar ha någon slags hobby, och jag? Jag har nog ingen hobby just nu. Är jag onormal då? Barn, familj, vänner, hemmet och jobbet är det jag hinner med. Är det ett trist liv eller helt normalt? Tänker på allt jag hann förut, träffa väninnor på krogen, måla, läsa i timmar i sträck, sova hur länge som helst, äta vad som helst (utan att anpassa sig till barnmenyn), vilket jag även gör på restaurang, vet att de små underbara inte kommer att äta upp, så jag offrar mig. Resa är väl en slags hobby och det gör jag faktiskt nuförtiden, (typ till släkt och vänner). De glamorösa resorna till Europas storstäder och exotiska stränderna lyser med sin frånvaro. I alla fall, min väninna till hobbyhårproffs kommer i kväll. Och jag får en trevlig stund med frisering, god mat och dryck. Det kanske kan nämnas som en minihobby, att lyxa till det? Så nu är det ut på stan och inhandla gott! Kom på att jag får en promenad på köpet, och det är faktisk en hobby jag har, yes, kanske normal trots allt.

1 kommentar:

Tingeling sa...

Jag vill också ha en egen frisör!

Som gärna får va stajlist också och göra apsnygga håruppsättningar och så.

Har alltid varit avis på Silvia - nu också på dig! :-D